Ons team

WANTED: Klantcontactmedewerker!

Functieomschrijving
Als klantenservice medewerker, voor verschillende branches, sta je klaar voor onze klanten. Tijdens je werkdag beantwoord je vriendelijk en servicegericht de vragen die je binnen krijgt per telefoon, chat, e-mail of Social media. Dit kan over verschillende onderwerpen gaan, bijvoorbeeld over een betaling of bestelling, maar ook over een verstopte dakgoot of een maatschappelijke hulpvraag. Bij deze uitdagende baan is geen dag, of eigenlijk geen uur, hetzelfde. Naast het beantwoorden van inkomend klantcontact bel je ook klanten voor bijvoorbeeld het plaatsen van een herhaalbestelling of om te informeren hoe het met de private lease aanvraag staat.

Onze openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 22.00 uur, op zaterdag van 09.00 tot 22.00 en op zondag zijn we geopend van 12.00 tot 18.00 uur. Per twee weken werk je 1 avond en 1 weekenddienst (uitzonderingen daar gelaten).

Taken:

– Beantwoorden van klantvragen per telefoon, chat, e-mail of Social media

– Ga op een professionele en vriendelijke manier met klanten om en luister actief naar hun problemen/ behoeften

– Bied klanten hulp en oplossingen aan in overeenstemming met het klantenservice beleid van het bedrijf

– Andere taken die van je gevraagd worden

Wat wij vragen

– Minimaal MBO4 werk- en denkniveau

– Je spreekt en schrijft goed Nederlands en Engels

– Je bent vriendelijk, klantgericht en communicatief sterk

– Multistaken en goed kunnen schakelen tussen diverse systemen is een vereiste

Wat wij bieden

– Afwisselende baan als parttime of fulltime klantenservice medewerker

– Werk tussen de 24 en 40 uur per week

– Een bruto uurloon vanaf €12,10 (afhankelijk van leeftijd en ervaring)

– Flexibele werkuren

– Reiskostenvergoeding vanaf 10 km

– Een leuk team en informele werksfeer

– Vrijdagmiddagborrel

Parttime uren: 24 – 40 per week

Salaris: Vanaf €12,10 per uur

Shirley vertelt!

“Na 10 jaar bij een groot bedrijf te hebben gewerkt als medewerkster klantenservice besloot het bedrijf te gaan verhuizen, naar een locatie 70 kilometer verderop. Dus het was of mee verhuizen of stoppen. Voor mij was de keuze niet moeilijk, hoewel het toch vreemd is om dan toch te besluiten om te gaan stoppen. Ik dacht, laat ik maar meteen solliciteren, want wilde echt niet nu al thuis zitten. Misschien is het dan nu de tijd om een keer iets anders te gaan doen. Wat andere werkzaamheden geprobeerd maar deze bevielen toch niet.

Toen kwam de vacature voorbij van Prospeqtive. Alles sprak mij aan; de werkzaamheden, de mogelijkheid om thuis te werken, de werktijden, maar vooral die ene zin over de vrijdagmiddagborrel. Toen dacht ik dit is een werkgever die ook van gezelligheid houdt, lekker bijkletsen met collega’s na werktijd, één die hiervoor tijd maakt.
Bij mijn sollicitatiegesprek werd ik hartelijk ontvangen door Babette, en kon ik alvast de sfeer proeven door mee te kijken bij de werkzaamheden. Ook het kantoor is gezellig ingericht en lekker kleinschalig.

Ik werk er nu bijna 1 jaar, de tijd gaat supersnel. Ik heb het enorm naar mijn zin; Het werk is zeer afwisselend, je moet snel kunnen schakelen, want we hebben echt veel klanten in verschillende branches. We hebben het druk, maar hebben af en toe ook tijd voor een grapje tussendoor, want humor is héél belangrijk voor mij. Mandy en Babette zijn altijd bezig om ervoor te zorgen dat wij ons werk goed kunnen uitvoeren. We hoeven maar iets te vragen en het wordt snel geregeld, van vrij vragen, diensten ruilen, whatever. Eigenlijk is alles mogelijk, en dat maakt het werken extra leuk. En zeker niet vergeten, we hebben een erg leuk gezellig team, we moeten het tenslotte samen doen. Dus wat mij betreft blijf ik hier tot aan mijn pensioen.”

Wendy wil ook wat zeggen!

“Bijna 2,5 jaar geleden alweer (jeetje wat vliegt de tijd!) had ik mijn sollicitatiegesprek bij Prospeqtive. Ze waren toen net verhuisd naar een andere verdieping in het pand dus “ik moest me er niet teveel van voorstellen”, aldus zijzelf. Maar eenmaal op de werkvloer zag het er heel gezellig uit en was de ene collega nog enthousiaster en socialer dan de andere, en bleek ik Mandy ook nog eens te kennen. “Hey! Ik ken jou toch van de carnaval?”

Ik weet nog dat ik heel zenuwachtig was. Ik had een jaar thuis gezeten na een burn out. En wie gaat iemand een nieuwe kans bieden die zo’n lange tijd heeft ‘stilgezeten’? Stilgezeten had ik echter niet. Want ik heb een jaar lang aan mezelf gewerkt en hoewel ik er nog lang niet was, was ik overtuigd van hetgeen dat ik wèl kon. En dat zagen ze direct.  Het was een vlot gesprek, heel losjes, en ik voelde dat de zenuwen plaats maakten voor rust. En die rust heb ik nu nog. Kun je je haast niet voorstellen in een bedrijf waar georganiseerde chaos toch wel de boventoon voert.

Ik begon met een stuk of 8 projecten, denk ik. Plus nog wat kleinere projecten waar héél soms calls van binnen kwamen. Heel spannend natuurlijk, want met name op de ‘af en toe’-projecten kon ik niet zoveel oefenen als op andere. Maar inmiddels is Prospeqtive uitgegroeid tot een klantenservice voor ruim 30 projecten en durf ik nu te zeggen dat ik van alles wel wat weet. Vaak zelfs uit m’n hoofd! Het is mooi om te zien hoe elke medewerker er de schouders onder zet om van Prospeqtive een nóg mooier bedrijf te maken. Zo groeien wij, maar Prospeqtive ook.

Vanwege mijn ervaring in coachen en mentoren bij mijn vorige werkgevers heb ik aangegeven dat ik de QM (Quality Monitoring) wel wilde doen. Dat is leuk om te doen én ik help mijn collega’s door leerpunten aan te geven, maar vooral ook pluspunten te benadrukken. Een hele dankbare taak dus!

Het mooiste aan Prospeqtive is dat alles bespreekbaar is. Wil je meer doen, dan kan dat. Wil je juist wat gas terug, dan kan dat ook. Onderling geroddel wordt in de kiem gesmoord want wij spreken een collega altijd rechtstreeks aan. Ik hou van die open-en-eerlijk-mentaliteit. Flauwe grappen, sarcastische opmerkingen en soms even iemand voor de gek houden, daarvoor ben ik altijd te porren.

Of ik op kantoor werk, of vanuit huis, alles is altijd te regelen. En past het niet in de planning, staat er altijd een collega op om met je te ruilen omdat jij dat ook voor hen doet. De perfecte balans tussen geven en nemen (of krijgen, eigenlijk) dus!

En tot slot moét ik denk ik ook nog wel iets vertellen over onze borrels, aangezien van mij (zelfs zonder me iets te vragen) eigenlijk altijd verwacht wordt dat ik er ben. Op vrijdag op kantoor werken betekent nou eenmaal een wijntje om 17 uur. Simpele regel! Maar mij hoor je daar niet over klagen natuurlijk.”