Ons team vertelt…

EQ & Klantcontact; een onlosmakelijk duo!

Prospeqtive, dé specialist in klant en prospectcontact, is begin dit jaar verhuisd en heeft inmiddels een royale 150 vierkante meter tot haar beschikking op de vierde verdieping van een mooi kantoorpand aan de Beemdstraat in Eindhoven. Deze uitbreiding sluit naadloos aan bij de ambities die Prospeqtive heeft.

Lees hier verder!

Babette aan het woord!

“Ruim 4 jaar geleden zette ik mijn eerste voetsporen binnen bij Telephonique. Voor de mensen die het niet weten, zo heette het destijds. Ik had ruim 13 jaar ervaring opgedaan in de kinderopvang en was inmiddels toe aan een nieuwe uitdaging. Ik wilde het over een hele andere boeg gooien namelijk iets in de administratieve richting gaan zoeken. Valt niet mee met enkel en alleen een diploma SPW op zak. Vol verbazing wilde Angelique en Mandy samen met mij deze uitdaging aangaan.

En wat doe ik nu eigenlijk binnen Prospeqtive? Nou hebben jullie even ;-). Voornamelijk zorg ik voor alle ondersteunende taken die in de backoffice moeten gebeuren, personeelszaken valt onder mijn hoede, de facturatie, Polly onze interne kennisbank voor alle inbound klanten beheren en up to date houden en facilitaire zaken etc.
Zoals jullie kunnen lezen, hoef ik me geen moment te vervelen bij Prospeqtive en dat doe ik ook zeker niet. Iedere dag ga ik met een lach op mijn gezicht naar het werk. De combi van werk en een gezin is prima te combineren en er wordt echt met je mee gedacht. Flexibiliteit over er weer is dan een waardevolle toevoeging aan het al zo fijne werken bij Prospeqtive.

Later dit jaar start ik met een opleiding human resource management. Iets wat volledig aansluit in mijn interesses die ik in de loop der jaren heb mogen ontdekken en ontwikkelen.
Er passeren zich nog meerdere momenten dat ik de dames van Prospeqtive dankbaar ben dat zij het ‘in mij zagen’ en dat ik me op deze manier heb mogen ontplooien daar waar ik nu sta. Ik hoop dat ik hier nog heel wat jaren mag slijten.”

Freek vertelt!

“Inmiddels ben ik 66 en werk sinds begin 2018 bij Prospeqtive. In 2017 werd het bedrijf waar ik werkte verkocht, zonder personeel (vanwege een verdrietige en terechte aanleiding overigens). Bij vier verschillende bedrijven had ik er inmiddels ruim 40 jaren opzitten als business unit manager of als commercieel manager. Eerst maar eens kijken wat nu, zo vlak voor mijn pensioen. Niks doen was echter geen optie, nog niet aan toe. Een paar dingen wist ik zeker: niet fulltime, geen management functie meer (lang genoeg gedaan, tijd voor de jeugd) en het moest wel uitdagend zijn.

Nou, en dat is het werken bij Prospeqtive! In mijn eerdere functies was ik altijd ook verantwoordelijk voor onder andere de afdeling klantenservice (of hoe je die functie ook wilt noemen). Daar waar je meestal gewend bent te werken voor één bedrijf zijn er dat bij Prospeqtive ineens meerdere tegelijkertijd. Dat betekent dat je dus voor heel verschillende bedrijfstakken namens de opdrachtgevers zorgt voor de juiste benadering van hún klanten. En dat betekent in elk geval dat je de benodigde kennis over de diverse opdrachtgevers en hun producten/diensten in huis moet hebben. En ook belangrijk: waar is het ontkoppelpunt tussen wat jij kunt en mag doen, of wanneer verzamel je de juiste gegevens om daarna gericht door te verbinden of een notitie door te sturen. Wie krijg je aan de lijn, op de chat of in je mail? Zomaar een greep: kan ik met een tijdelijk contract een private lease auto aanvragen, mijn dakgoot lekt, ik wil mij aanmelden voor maatschappelijk werk, ik kom aan bij mijn hotel maar dat staat onder water, hoe verstuur ik een pakket naar Polen en zo maar door.

Op die manier wil de dag wel voorbij vliegen, dat kun je wel begrijpen. Doordat ik parttime werk, ook in het weekend en ‘s-avonds, heb ik op wisselende momenten in de week veel vrije tijd om te genieten van mijn kleinkinderen en mijn hobby’s: fotografie en militaire luchtvaart.

Kortom, een job waar je je hersens goed aan de gang houdt in een fantastisch team en ditto management gecombineerd met (in mijn geval) lekker veel vrije tijd. ”

Wendy wil ook wat zeggen!

“Ruim 1,5 jaar geleden alweer (jeetje wat vliegt de tijd!) had ik mijn sollicitatiegesprek bij Prospeqtive. Ze waren toen net verhuisd naar een andere verdieping in het pand dus “ik moest me er niet teveel van voorstellen”, aldus zijzelf. Maar eenmaal op de werkvloer zag het er heel gezellig uit en was de ene collega nog enthousiaster en socialer dan de andere, en bleek ik Mandy ook nog eens te kennen. “Hey! Ik ken jou toch van de carnaval?”

Ik weet nog dat ik heel zenuwachtig was. Ik had een jaar thuis gezeten na een burn out. En wie gaat iemand een nieuwe kans bieden die zo’n lange tijd heeft ‘stilgezeten’? Stilgezeten had ik echter niet. Want ik heb een jaar lang aan mezelf gewerkt en hoewel ik er nog lang niet was, was ik overtuigd van hetgeen dat ik wèl kon. En dat zagen ze direct.  Het was een vlot gesprek, heel losjes, en ik voelde dat de zenuwen plaats maakten voor rust. En die rust heb ik nu nog. Kun je je haast niet voorstellen in een bedrijf waar georganiseerde chaos toch wel de boventoon voert.

Ik begon met een stuk of 8 projecten, denk ik. Plus nog wat kleinere projecten waar héél soms calls van binnen kwamen. Heel spannend natuurlijk, want met name op de ‘af en toe’-projecten kon ik niet zoveel oefenen als op andere. Maar inmiddels is Prospeqtive uitgegroeid tot een klantenservice voor ruim 30 projecten en durf ik nu te zeggen dat ik van alles wel wat weet. Vaak zelfs uit m’n hoofd! Het is mooi om te zien hoe elke medewerker er de schouders onder zet om van Prospeqtive een nóg mooier bedrijf te maken. Zo groeien wij, maar Prospeqtive ook.

Vanwege mijn ervaring in coachen en mentoren bij mijn vorige werkgevers heb ik aangegeven dat ik de QM (Quality Monitoring) wel wilde doen. Dat is leuk om te doen én ik help mijn collega’s door leerpunten aan te geven, maar vooral ook pluspunten te benadrukken. Een hele dankbare taak dus!

Het mooiste aan Prospeqtive is dat alles bespreekbaar is. Wil je meer doen, dan kan dat. Wil je juist wat gas terug, dan kan dat ook. Onderling geroddel wordt in de kiem gesmoord want wij spreken een collega altijd rechtstreeks aan. Ik hou van die open-en-eerlijk-mentaliteit. Flauwe grappen, sarcastische opmerkingen en soms even iemand voor de gek houden, daarvoor ben ik altijd te porren.

Of ik op kantoor werk, of vanuit huis, alles is altijd te regelen. En past het niet in de planning, staat er altijd een collega op om met je te ruilen omdat jij dat ook voor hen doet. De perfecte balans tussen geven en nemen (of krijgen, eigenlijk) dus!

En tot slot moét ik denk ik ook nog wel iets vertellen over onze borrels, aangezien van mij (zelfs zonder me iets te vragen) eigenlijk altijd verwacht wordt dat ik er ben. Op vrijdag op kantoor werken betekent nou eenmaal een wijntje om 17 uur. Simpele regel! Maar mij hoor je daar niet over klagen natuurlijk.”

Karin mag niet ontbreken!

“In 2017 was ik druk zoekende naar een baan, ik moest eens gaan kijken buiten mijn comfortzone. Toen ik de vacature zag van Prospeqtive sprak deze me aan en dacht..als ik dan toch uit mijn comfortzone ga, dan moet het deze baan worden. Op dat moment kon ik niet vermoeden dat het een baan was (en nog steeds is) die me op het lijf geschreven zou zijn. Toen ik begon met werken merkte ik gelijk de afwisseling in de diverse opdrachtgevers. De ene opdrachtgever komt dagelijks meerdere keren voorbij op chat of telefoon. De andere komt maar een keer in de week of nog minder. Bij elk binnenkomend gesprek, mail of chat is het een verrassing voor welke opdrachtgever dit gaat zijn. En dat maakt het erg leuk.

Na inmiddels een behoorlijke tijd werkzaam te zijn bij Prospeqtive merk ik dat ik nog steeds met heel veel plezier naar mijn werk ga. En dan maakt het niet uit of dat een vroege of late dienst is of dat ik zelfs in het weekend vanuit huis aan het werk ben. Ik voel me hier de spreekwoordelijke vis in de oceaan. Zelf ben ik iemand die graag bezig is en dat lukt hier heel goed. Er zijn altijd wel gesprekken te voeren, e-mails te verwerken en chats / mail berichten te beantwoorden. Vervelen staat niet in het Prospeqtive woordenboek. Het is altijd een gezellige drukte om in te werken. Als er nieuwe collega’s komen dan help ik ze graag verder om zo goed mogelijk voorbereid aan de slag te gaan.

Daarnaast wil ik ook graag een compliment maken voor Mandy. We staan er voor elkaar, Mandy is er voor ons indien nodig maar andersom staan we er ook voor Mandy als er meer mensen nodig zijn op een vrije dag.  Met de collega’s vormen we een sterk team dat ondanks drukte en soms hectiek voor elkaar klaarstaat zoveel men kan. We zijn een gemêleerd gezelschap van diverse leeftijden en achtergronden maar samen staan we sterk en doen we waar we goed in zijn. En dat is het ontzorgen van de klant op een super positieve manier. Ik hoop nog lange tijd deel uit te mogen maken van dit team.”